شش نکته ساده برای خلق توئیت‌های جذاب در توئیتر

تاریخ انتشار : ۰۳ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
توییتر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه های جتماعی، می‌تواند در افزایش آگاهی افراد از برند، بالا بردن شمار سرنخ‌های فروش، تحلیل عملکرد رقبا و خیلی موضوعات دیگر بکار گرفته شود.
با بروزرسانی اخیری که توییتر انجام داد، محدودیت تعداد کاراکترها به 280 کاراکتر افزایش یافت و به نظر می‌رسد اکنون دست بازاریابان برای جلب مشارکت کاربران در محتوای خود بازتر است. با این حال هرچند داشتن یک تصویر کاور جذاب یا یک توضیح خوب می‌تواند قدرت جادویی داشته باشد، ولی بدون تولید محتوای جذاب، بازاریابی موفقی در توییتر نخواهید داشت. بنابراین :
 
1-توییت‌های بصری جذاب تهیه کنید
پیش از هر چیز باید در دنیای بازاریابی ویدئویی در توییتر گام بگذارید. با اضافه کردن تصاویر، کلیپ‎‍های کوتاه و گیف‌ها به توییت خود، قدرت انتقال پیام محتوای شما بیشتر شده و به‌سرعت توجه مخاطبتان را جلب خواهید کرد.
  • به‌طور میانگین، استفاده از تصاویر باعث افزایش ریتوییت‌ها به‌مقدار 35 درصد می‌شود.
  • این مقدار برای ویدئوها برابر با 28 درصد است.
  • نزدیک به 98 درصد از مخاطبین ترجیح می‌دهند محصولات را با استفاده از ویدئوها بشناسند.
  • محتوای بصری به‌طور میانگین 250 درصد بیشتر از محتوای متنی در جلب مشارکت کاربران توییتر موفق هستند.
2-در توییت‌های خود از واژه‌های قدرتمند استفاده کنید
هر کپی‌رایتر باتجربه‌ای می‌داند برخی از کلمات قدرتمند وجود دارند که استفاده از آنها در تیتر، متن، توییت و غیره باعث تاثیرگذاری بیشتر محتوا می‌شود. با بکار گرفتن این واژگان در توییت‌ها، پیام خود را بهتر و سریع‌تر به مخاطب انتقال خواهید داد.
  • پیش از آنکه توییت خود را ارسال کنید، یک گام به عقب برگشته و اهداف آن را تحلیل کنید.
  • اگر قصد دارید در محتوای خود CTA قرار دهید، چند گزینه انتخاب و از بین آنها بهترین را برگزینید.
  • درصورت استفاده از محتوای بصری، مطمئن شوید که متن شما با آن همخوانی دارد.
  • واژه‌های قدرتمند شما نباید پیچیده باشند، به‌طوری‌که به‌راحتی برای مخاطبینتان قابل‌فهم باشند.
  • از تکرار زیاد بپرهیزید.
  • از همه مهمتر اینکه هرچند توییتر از محدودیت کاراکترهای مجاز کم کرده است، ولی لزوما نباید از همه آنها استفاده کنید.
3-مخاطبین و برندهای مهم را تگ کنید
اگر توییت شما در ارتباط با اشخاص، برندها یا افراد بانفوذ یا هر نوع کاربر خاصی است، حتما در توییتر خود آنها را تگ کنید. با این کار، کاربر به‌محض انتشار توییت، از آن باخبر خواهد شد و می‌توانید امیدوار باشید که آن را ریتوییت کند. از طرفی این فرایند در بلندمدت باعث بهتر شدن روابط شما با کاربر موردنظر می‌شود.
 
4-ساده زیباست
درصورت استفاده از واژه‌های سخت و پیچیده در توییت خود، دسترسی آن به افراد سخت‌تر خواهد شد. پیش از آنکه توییت خود را به اشتراک بگذارید، کمی عقب بیایید و از منظر مخاطبین آن را قضاوت کنید. همچنین می‌توانید از ابزاری مانند Google Analytics برای شناخت عمیق‌تر کاربران استفاده کنید.
 
5-در توییت خود یک مکالمه آغاز کنید
خیلی اوقات فراموش می‌کنیم که پلتفرم‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام کاربردهای اجتماعی‌تر دیگری نیز دارند. به‌عنوان مثال یک پرسش از مخاطبین خود بپرسید یا نظر آنها را درباره موضوع خاصی به چالش بکشید. به هر شکلی که می‌توانید یک مکالمه شروع کنید. می‌توانید:
  • یک پرسش عمومی از کاربران داشته باشید.
  • میزبان یک نظرسنجی یا رای‌گیری باشید.
  • از Twitter chat استفاده کنید.
6-در توییت‌های خود از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید
اگر می‌خواهید یک کمپین یا رقابت آنلاین در توییتر برپا کنید، از هشتگ‌ها استفاده کنید. همچنین برای پیوستن به ترندهای جاری می‌توانید از هشتگ‌های آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که هشتگ‌های شما باید کاملا مرتبط، قابل‌فهم و ربوده‌نشده از سایر رقبا بوده و شمار آن محدود به دو تا سه عدد باشد.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.