چگونه با شبکه‌های اجتماعی هویت آنلاین برند خود را بالا ببریم؟

تاریخ انتشار : ۰۳ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
امروزه ایجاد اعتبار بلندمدت در رسانه‌های آنلاین به یکی از مولفه‌های اساسی برای موفقیت در کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است. در رویارویی با انقلاب دیجیتالی، با مدیریت صحیح اعتبار آنلاین و حضور کافی در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید فرصت‌های رشد و توسعه کسب‌وکارتان را افزایش دهید. همچنین اعتبار آنلاین در بلندمدت روی فروش و درنتیجه سود شرکت تاثیر دارد. از طرفی آمار و ارقام نشان می‌دهند که کاربران به نظرات خریداران پیشین محصولات اعتماد دارند؛ به‌طوری‌که در 90 درصد موارد، بازخوردهای مثبت کاربران روی تصمیم خرید مشتریان بالقوه تاثیر می‌گذارد. همینطور 86 درصد از خریداران بیان کردند که بازخوردهای منفی در تصمیم آنها برای خرید محصولات اثرگذار هستند.
 
بخش‌های مختلف مدیریت اعتبار آنلاین برند و شرکت
  1. کسب اعتبار آنلاین: تصور کنید یک شرکت نوپا برپا کرده‌اید یا می‌خواهید از محصول (یا خدمت) جدیدی در صنعت خود رونمایی کنید. باید نقطه ثقل توجه شما روی کسب اعتبار برای کسب‌وکار و برندتان متمرکز شود.
  2. حفظ اعتبار آنلاین: اکنون زمان آن رسیده است که از اعتباری را که با زحمت به‌دست آورده‌اید پاسداری کنید. بدین منظور باید به استراتژی‌های مستمر خود ادامه داده و گام‌های استوار بردارید.
  3. پوشش اعتبار آنلاین: یک جمله یا تصویر منفی از شرکت شما در انظار عمومی می‌تواند کل اعتبارتان را به باد دهد. برای اجتناب از چنین مشکلاتی باید به‌صورت مستمر و خردمندانه عملکرد برند خو را ارزیابی کنید.
کسب اعتبار آنلاین توسط رسانه‌های اجتماعی
  1. حضور کافی در رسانه‌های اجتماعی و مشارکت فعال با کاربران: رسانه اجتماعی ابزاری است که اگر در زمان مناسب و با روش درست استفاده شود، نتایج خوبی می‌دهد. برخی مواقع عدم‌مشارکت در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند خطرناک باشد، به‌ویژه زمانی که موضوع حساسی در جریان است. یعنی بدون حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی، ممکن است مشتریان شاکی نارضایتی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. بنابراین تا جای ممکن در سریع‌ترین زمان به بازخوردهای منفی پاسخ مناسب دهید.
  2. انتخاب رسانه اجتماعی مناسب: پیش از شروع به کار، درباره پلتفرم اجتماعی مناسب کسب‌وکار خود تحقیق کنید و زمانی که با آنها آشنا شدید، شروع به تلفیق آنها با ابزارهای موجود برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی کنید. مهمترین موضوعی که باید در نظر داشته باشید، حضور مخاطبین هدف کسب‌وکار شما در رسانه اجتماعی موردنظر است. به‌عنوان نمونه لینکدین پلتفرمی عالی برای افراد حرفه‌ای فعال در زمینه کسب‌وکارهای B2B است.
  3. تولید محتوای تعاملی و باکیفیت: ایجاد ارتباط حرفه‌ای با مخاطبین و تهیه محتوای باکیفیت برای آنها باعث جلب مشارکتشان خواهد شد. برای آنکه مشارکت کاربران خود را حفظ کنید، به‌صورت منظم پست به اشتراک بگذارید و از سایر محتوای تعاملی مانند مسابقات آنلاین استفاده کنید. همچنین با مشتریانتان تعامل داشته باشید، با آنها صحبت کنید، نظراتشان را بخواهید و اطلاعات لازم آنها در اختیارشان قرار دهید تا به یک مرجع در زمینه صنعت خود تبدیل شوید.
درنهایت شایان ذکر است که مدیریت اعتبار به‌معنای شفافیت در تعامل با عموم است و واژه عموم شامل مشتریان جاری و البته آینده شما می‌شود. بنابراین چشم‌انداز بلندمدت داشته باشید، هدفمند گام بردارید و فعال باشید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.