لایک‌های فیسبوک؛ چیزی فراتر از یک عدد

تاریخ انتشار : ۰۳ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: عبدالحسین صبوری
 
آیا یک محصول، وبلاگ، ایده یا خدمت دارید که می تواند برای بخش معینی از جامعه آنلاین مفید واقع شود؟ اگر این طور است گام بعدی برای رونق کسب و کارتان این است که یک صفحه فیسبوکی بسازید.
پنج دقیقه بعد از ایجاد، صفحه فعال و آماده کار است. به همین سادگی! مرحله بعدی این است که فالوئر جمع آوری کنید. البته فیسبوک این کار را آسان کرده است و به صاحب هر صفحه اجازه می دهد دعوت نامه هایی برای دوستانش در فیسبوک بفرستد.
 
شاید قسمت سخت کار این باشد که دعوت شدگان  را تشویق کرد روی دکمه لایک کلیک کنند و با صفحه شما تعامل داشته باشند. درست همین مرحله است که باید برای آن وقت بگذارید و استراتژی های بازاریابی خاصی را به کار بگیرید.
 
به منظور این که محصول، خدمت یا ایده خودتان را به یک "برند" فیسبوکی تبدیل کنید، باید دیدتان را گسترش بدهید. البته شاید این حرف قدری کلیشه ای به نظر برسد ولی در این مورد واقعاً به کار می آید.
از نظر کارشناسان، استراتژی هایی که در این مورد خوب جواب می دهند عبارتند از:
 
-هر وقت برایتان امکان دارد، پست ها و تصاویری که دوستان و همکاران تان در فیسبوک می گذارند را لایک بزنید. این کار روشی بسیار ساده است برای این که ترافیک را به سمت صفحه خودتان هدایت کنید و تعاملی سازنده داشته باشید.
 
- سعی کنید همیشه به روش های مختلفی از جمله لایک زدن، کامنت گذاشتن و بازنشر کردن پست های دوستان خودتان، از آن ها قدردانی کنید. این کار نشان می دهد شما به عنوان یک فرد به آن ها علاقه دارید و هدف تان صرفاً این نیست که تعداد لایک های آن پست را بالا ببرید.
 
-همواره به یاد داشته باشید که باید مخاطب هدف تان را بشناسید. برای مثال اگر صفحه ای با موضوع انواع کیک ها دارید، به اشتراک گذاشتن تصویر همبرگر نمی تواند کارساز باشد، مگر این که بتوانید با خلاقیت خودتان، به نوعی این دو را به هم ربط بدهید.
 
نکته دیگری که حتماً باید در نظر داشته باشید این است که خلاق باشید. صرفاً ساختن یک صفحه در فیسبوک نمی تواند برای شما فالوئر بیاورد یا فروش محصول تان را بالا ببرد. باید با آزمون و خطای زیاد روش مناسبی که برای شما خوب جواب می دهد را به دست بیاورید و متوجه باشید که یک صفحه فیسبوکی موفق، یک شبه به دست نمی آید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر کارتان استمرار نداشته باشد، موفقیت دوامی نخواهد آورد.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.