برند شخصی یا برند کاری؛ مسئله این است

تاریخ انتشار : ۰۳ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: عبدالحسین صبوری
 
شاید پرسشی که امروزه در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته است این باشد که برند شخصی اهمیت بیشتری دارد یا برند کاری؟ البته افراد زیادی وجود دارند که با این موضوع کلنجار می روند و علتش نیز این است که همه دوست دارند کسب و کارشان را ارتقاء بدهند. از طرفی، این کار روز به روز دشوارتر می شوند چون شبکه های اجتماعی و به طور کلی، اینترنت، بیشتر بر روی پول در آوردن از یک کسب و کار تمرکز دارند تا بر روی دعوت از مردم توسط یه شخص حرفه ای. با این که هر روز یک پلتفرم جدید به میدان می آید، ولی شش شبکه برتر که عبارتند از: فیسبوک، لینکدین، توئیتر، پینترست، گوگل پلاس و اینستاگرام، هنوز هم در توسعه و رونق بخشیدن به کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردارند.
 
شغل یا شخص؟ مساله این است. آیا وقت خودتان در شبکه های اجتماعی را به این اختصاص می دهید که یک برند شخصی بسازید یا یک برند شغلی؟ پاسخ کارشناسان به این پرسش، هر دو مورد است، ولی نه لزوماً به مقدار مساوی. یکی از مهمترین اصولی که باید همیشه در نظر داشته باشید این است که مشاغل با مشاغل دیگر تعامل ندارند، بلکه این افراد هستند که با افراد دیگر سر و کار دارند. به این موضوع خوب فکر کنید. تا به حال در تاریخ هیچ کسب و کاری وجود نداشته است که از طریق پول خرج کردن، چک کشیدن یا اجیر کردن یک نفر توانسته باشد برای خودش اعتبار کسب کند. به این ترتیب، همیشه و تمام مواقع لازم نیست برند شغلی تان باشید. گاهی اوقات لازم است پست های عمومی تر یا حتی طنز بگذارید تا برای مخاطبان سرگرم کننده باشد.
 
توجه داشته باشید که خود شما نیز بخشی از برند هستید. به عبارت دیگر، یک برند شخصی به معنای این است که شما یک موجود انسانی هستید و حس دارید. شاید افرادی که خودشان برند شخصی ندارند و برای دیگران کار می کنند، این موضوع را درک نکنند و هر کاری کارفرما از آن ها می خواهد را انجام بدهند، ولی شما باید بسیار مواظب باشید و حوزه وظایف تان را خودتان تعریف کنید.
 
وقتی صاحب کسب و کار خودتان باشید، ممکن است مردم به بحث و جدل با شما بپردازند و احساس کنید به برند شما توجهی ندارند. در این مواقع است که ساختن یک برند شخصی بسیار قوی و مستحکم، دشوارترین کاری است که باید انجام بدهید. اگر این کار را به درستی انجام بدهید به فردی تاثیر گذار در برند خودتان تبدیل خواهید شد. به یاد داشته باشید مشاغل با مشاغل کاری ندارند، این افراد هستند که با افراد کار دارند!
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.