چگونه از ویژگی جدید استوری برای افزایش مشارکت کاربران استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار : ۰۹ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
به تازگی اینستاگرام از ویژگی جدیدی برای استوری رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد استوری خود را 24 ساعت پس از اشتراک به‌صورت خودکار آرشیو نمایند. پس از آرشیو آنها، کاربران می‌توانند هر زمانی دوباره آنها را به‌صورت هایلایت در دسترس عموم قرار دهند.
 
طبیعت خون‌گرم رسانه‌هایی مانند اینستاگرام و آپارات را در نظر بگیرید و از این جذابیت برای ماندگار کردن لحظات خود در قالب تصاویر و ویدئوها استفاده کنید تا روابط خود را با مخاطبینتان صمیمی‌تر نمایید. نتیجه ایجاد چنین روابط عمیقی، مشارکت بیشتر کاربران با شما خواهد بود.
 
محتوای ویدئویی آرشیوشده چه کاربردی دارند؟
 
1-خط تولید محصولات و کمپین‌های خود را برجسته‌تر کنید
مجموعه‌ای از ویدئوها و تصاویر ایجاد کنید که نشانگر پشت‌صحنه فعالیت‌های شرکت شما در راستای تولید محصولاتتان است تا کاربران با فرایند تولید محصولات شما آشنا شده و به وجد بیایند.
به‌عنوان نمونه، KicksUSA از قابلیت استوری اینستاگرام برای نمایش ویدئوهای آخرین محصولات (کفش) موجود خود در فروشگاه‌ها استفاده می‌نماید.
 
2-به کاربران بگویید که برای خرید به کجا مراجعه کنند
اشتراک محتوای تولیدی کاربران می‌تواند چهره جذابی از برند شما به مخاطبین نشان دهد. خریداران محصولات خود را تشویق کنید تا تصاویر تجربه خود با محصولات، خدمات و برند شما را با هشتگ خاصی به اشتراک بگذارند. سپس با استفاده از هشتگ، آنها را جمع‌آوری کنید و در آرشیو خود به اشتراک بگذارید.
S’well از استوری اینستاگرام برای مطلع ساختن بقیه از محل فروش محصولات خود استفاده می‌کند. همچنین یک گزینه در اختیار کاربران قرار داده است تا تصاویر خود را با استفاده از آن برای شرکت ارسال کنند.
 
3-نمایی جهانی از ردپای برند خود ارائه کنید
یک آرشیو ایجاد کنید و ویدئوهای فروشگاه‌های مختلف خود در مکان‌های متفاوت را به نمایش بگذارید. این حرکت می‌تواند خریداران آنلاین را به صفحه شما بکشاند تا نگاهی به محصولات و خدمات شما بیندازند. حتی می‌توانید زمان‌بندی فعالیت‌ها و رخدادهای بشردوستانه‌ای را که در آن شرکت خواهید داشت اطلاع‌رسانی کنید.
Peet’s Coffee با استفاده از استوری اینستاگرام علاوه بر برجسته کردن فعالیت‌های تبلیغاتی خود در سراسر دنیا، در رخدادهای بشردوستانه در سطح محلی شرکت می‌کند و پیام خود را به گوش همه می‌رساند.
 
4-نکات پایانی
برای ایجاد یک هایلایت در اینستاگرام، روی حلقه "New" در سمت اشاره کنید. سپس از این بخش استوری موردنظر خود را از آرشیو انتخاب کنید و یک تصویر کاور و یک نام برای هایلایت انتخاب کنید. زمانی که کار شما پایان یافت، هایلایت در پروفایل شما به شکل یک حلقه دیده خواهد شد و به‌محض اینکه یک کاربر روی آن کلیک کند، مانند یک استوری مستقل ایفای نقش خواهد نمود. هایلایت تا زمانی که آن را پاک نکرده‌اید، در دسترس عموم خواهد بود و هیچ محدودیتی در زمان ماندگاری و تعداد هایلایت وجود ندارد. برای ویرایش هایلایت نیز کافی است روی آن فشار داده و نگه دارید.
 
برای آنکه به استوری‌های آرشیو خود دسترسی داشته باشید، روی آیکون آرشیو در صفحه پروفایل خود بفشارید. در این بخش به‌راحتی می‌توانید میان پست‌های عادی آرشیوشده و استوری‌های آرشیوشده جابه‌جا شوید. در بخش آرشیو استوری، می‌توانید استوری‌های خود را به‌صورت جدولی به‌ترتیب از قدیمی‌ترین به جدیدترین ببینید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.