حل بحران شبکه‌های اجتماعی به دست افراد تاثیرگذار

تاریخ انتشار : ۰۹ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
هرچند هر روز بر محبوبیت رسانه‌های اجتماعی افزوده می‌شود، ولی هر ثانیه‌ای که می‌گذرد شمار پست‌های اشتراکی در آنها نیز بیشتر از توان پردازش افراد می‌گردد. به عبارت دیگر هر لحظه بر احتمال له شدن محتوای شما در زیر دست‌وپای محتوای دیگر افزوده می‌شود.
 
این روزها برخلاف صرف زمان بیشتر، بازاریابان نتایج بدتری از تلاش‌های خود می‌گیرند. از یک بازار به این شلوغ انتظار دیگری نیز نمی‌توان داشت. اینها همگی یک معنای تلخ برای کسب‌وکارهای کوچک و میان مقیاس دارد: برای رقابت در چنین بازاری باید زمان و هزینه بیشتری صرف رسانه‌های اجتماعی کرد، کاری که برای این کسب‌وکارها به هیچ عنوان ساده نیست.
 
فالوئر بیشتر لزوما به‌معنای فروش بیشتر نیست
واقعا به‌سختی می‌توان میان مقدار فروش و رسانه اجتماعی یک ارتباط مستقیم پیدا کرد. معمولا جملاتی که درباره تاثیر رسانه‌هایی مانند اینستاگرام در "فروش" و "تصمیم به خرید" شنیده می‌شوند در ارتباط با تاثیرات غیرمستقیم میان این دو هستند.
 
در حقیقت همواره شواهد قوی وجود داشته‌اند که ثابت می‌کنند رسانه‌های اجتماعی آنقدرها هم که ما فکر می‌کنیم روی افزایش فروش تاثیر ندارند، به‌طوری‌که Forrester در سال 2012 اعلام کرد که کمتر از یک درصد خریدهای آنلاین از رسانه‌های اجتماعی نشات می‌گیرند.
 
آیا اینها به‌معنای آن است که کسب‌وکارهای کوچک و میان مقیاس باید تسلیم شوند؟
 
افراد بانفوذ یک محل امن برای سرمایه‌گذاری
شرکت‌هایی که بودجه محدودی دارند، شاید نتوانند به رسانه‌های اجتماعی به چشم یک راه مستقیم برای افزایش فروش نگاه کنند، ولی می‌توانند از آن به‌عنوان یک ابزار برای اجرای برنامه‌های بازاریابی استفاده کنند. آمار واقعی وجود دارد که این تاثیرگذاری را ثابت می‌کنند. با این حال اگر شرکت شما بر سر این دوراهی قرار گرفته است، به‌نظر می‌رسد انتخاب بازاریابی با افراد بانفوذ یا به‌اصطلاح برگزیده (افرادی که در رسانه‌های اجتماعی حضور فعالی دارند) بیشتر از صرف هزینه و زمان برای ساخت کانال اجتماعی خودتان در رسانه‌های اجتماعی در افزایش فروش تاثیر داشته باشد.
 
احتمالا برای شما هم این پرسش پیش آمده است که چگونه می‌توان انتظار داشت یک کسب‌وکار در عصر دیجیتال بدون داشتن حساب کاربری در اینستاگرام بتواند فعالیت موفقی داشته باشد. ولی به این فکر کنید که تنها حدود دو دهه از عمر رسانه‌های اجتماعی می‌گذرد و این در حالی است که واژه بازاریابی از زمان تولید نخستین محصول وجود داشته است. مهمترین موضوعی که همواره در این میان وجود داشته این بوده است که چه کسی محصول را تبلیغ می‌کرد. درواقع اینها همان افراد بانفوذ هستند.
 
زمان بازنگری به کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی است
در سال 2018 چه بر سر رسانه‌های اجتماعی خواهد آمد؟ به نظر می‌رسد شناختی که درباره هویت رسانه‌های اجتماعی و توانایی‌های آنها داریم، در حال دگرگون شدن است.
 
مطالعات نشانگر آن هستند که ارتباط مستقیم میان "فروش" و "رسانه‌های اجتماعی" روزبه‌روز در حال کمرنگ‌تر شدن است. این در حالی است که همین مطالعات ابراز کرده‌اند که یک رابطه غیرمستقیم میان "فروش" و "عمق رابطه بین مشتریان با برند" وجود دارد. اگر زمان و هزینه کافی صرف حضور در رسانه‌های اجتماعی نمایید قطعا نتایج خوبی خواهید گرفت، ولی آیا زمان و هزینه کافی دارید؟
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.