چگونه با شبکه‌های اجتماعی مشتریان جدید به دست آوریم؟

تاریخ انتشار : ۰۹ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
حساب کاربری هر کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی نشانگر داستان و فرهنگ و راهی برای اشتراک محتوا و ماموریت‌های آن است. پلتفرم‌های متفاوتی برای به نتیجه رساندن این اهداف در اختیار شما هستند که هر کدام رویکرد مخصوص به خود را دارند.
 
رسانه اجتماعی تنها یک ابزار بازاریابی نیست
رسانه اجتماعی تنها به‌عنوان یک ابزار بازاریابی حامی شرکت شما نیست، بلکه ابزار مفیدی برای مشارکت با کارکنان و ایجاد یک فرهنگ منسجم میان آنها است. هر کسب‌وکاری باید سازوکاری برای برگزاری منظم نشست‌های ماهانه با اعضای تیم داشته باشد. منظور از نشست تنها در مناسبت‌ها و اعیاد نیست. این نشست‌ها می‌توانند در خارج ساختن تنش‌های شغلی از جان و ذهن کارکنان اثرات بسزایی داشته باشند. نتیجه نهایی این نوع از فعالیت‌ها در بهبود بهره‌وری دیده خواهد شد.
 
کسب‌وکار خود را جذاب‌تر نشان دهید
آنلاین بودن در فضای اجتماعی، به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد تا شما و کارکنانتان را به‌عنوان یک تیم منسجم و فعال ببینند. هیچ کس از همکاری با یک فرد سرسخت و غیرمنعطف خوشحال نمی‌شود. بدتر از آن فردی است که هیچ لبخندی روی لبان او نمی‌توان پیدا کرد. رسانه‌های اجتماعی معمولا نخستین مکانی هستند که مخاطبین شما پیش از وارد شدن به وبسایتتان به آن سر می‌زنند تا با چهره‌های پشت‌پرده کسب‌وکار آشنا شوند. بنابراین مراقب حسی که در نخستین ملاقات در آنها ایجاد می‌کنید باشید.
 
کار با رسانه اجتماعی ساده نیست
ساخت محتوای خلاقانه نیازمند ساعت‌ها زمان و همانطور که از نامش پیداست، خلاقیت است. تولید محتوا مانند تولید یک محصول نیست که تنها به یک خط تولید نیاز داشته باشید. خلاقیتی که برای ساخت این محتوا نیاز است، ساعت کاری و غیرکاری نمی‌شناسد. در هر شرایط و زمانی باید آماده باشید و هر ایده‌ای که به ذهنتان می‌رسد را به روی کاغذ بیاورید. نهایتا فراموش نکنید که هر محتوایی ارزش اشتراک ندارد و هر محتوایی مناسب هر شبکه اجتماعی نیست.
 
یک برنامه منسجم داشته باشید و به آن بچسبید
پیش از این درباره استراتژی‌های رسانه اجتماعی و چگونگی کاربرد آنها مطالب زیادی شنیده‌ایم. درصورتی که محیط باثبات و سالمی برای فعالیت کسب‌وکار خود ایجاد کرده باشید، حال زمان برگزیدن پارامترهای مناسب برای ادامه فعالیت است. بدون در نظر گرفتن پارامترهای هدف برندتان، پست‌های شما نشانگر واقعی ارزش‌های شرکت نخواهد بود. شاید داشتن یک دفتر کاری جذاب و نشان دادن آن به مخاطبین برای مدتی باعث ایجاد ذوق و شوق در آنها شود، ولی نهایتا آنچه اهمیت دارد نه "مکان" پست شما، بلکه "محتوای" آن است.
 
شوخی یا جدی
به‌طور معمول هر ماه چهار هفته دارد. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم هر هفته حداقل یک پست به اشتراک بگذارید. با این حال توصیه ما این است که در اشتراک پست‌ها افراط نکنید. شاید اشتراک یک پست بامزه برای شروع ماه انتخاب خوبی باشد. دوباره یادآوری می‌کنیم که هیچ کس از معاشرت با افراد همیشه جدی و شاکی لذت نمی‌برد. بنابراین توصیه ما این است که چهار هفته ماه را با سه پست سرگرم‌کننده و یک وبلاگ جدی پر کنید.
 
پاسخگو باشید
هول نکنید! لایک کردن یا نظر دادن یک شخص به پست شما نشانگر چراغ سبز برای شروع بازاریابی او نیست. آرام باشید. به یک واکنش ساده به نظر کاربر اکتفا کنید یا اگر پرسشی از شما شده است، تنها به آن پاسخ دهید. موضوع مهم بعدی دیدگاه‌های کاربران به‌ویژه در رسانه فیسبوک است. واقعیت این است که دیدگاه‌های منفی همواره وجود دارند. در چنین موقعیت‌هایی فراموش نکنید که به هیچ عنوان به کاربران حمله نکنید و لحن عذرخواهانه داشته باشید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.