پیشبینی هفت ترند برتر بازاریابی در سال جدید میلادی

تاریخ انتشار : ۰۹ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
طی سالیان گذشته، دنیای بازاریابی تحولات بسیاری پیدا کرده است و بیشتر این دگرگونی‌ها توسط ترندهایی که از رفتارها و انتظارات مصرف‌کنندگان به‌ویژه جوانان نشات می‌گیرد، هدایت می‌شوند.
 
امروزه دیگر مشارکت با مشتریان از راه پلتفرم‌های مختلف رسانه اجتماعی همچون فیسبوک، اسنپ‌چت و اینستاگرام به یکی از مولفه‌های حیاتی برای موفقیت هر استراتژی بازاریابی تبدیل شده است. درواقع همراه با تغییرات سریع رسانه‌های اجتماعی، باید کسب‌وکارهای مختلف با ترندهای روز همراه باشند تا بیشترین مقدار مشارکت را از طرف آنها جلب نمایند.
برخی از ترندهای موردانتظار برای سال آینده به این شکل هستند:
 
تمرکز روی استخدام افراد با استعداد برای تولید محتوا
هرچند در گذشته نیز استخدام نویسندگان و کپی‌رایترها برای تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی رایج بوده است، ولی رواج بیشتر رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان روشی برای جلب مشارکت مشتریان جوان، شرکت‌های بازاریابی را وادار به تمرکز بیشتر روی استخدام کارکنان برای تولید محتوا کرده است.
 
تاکید بیشتر روی تولید محتوای ویدئویی
هر روز بر تاکید روی تولید محتوای ویدئویی افزوده و توصیه می‌شود که برندها ویدئوها را جایگزین محتوای تصویری کنند. بازاریابان خبره متوجه شده‌اند که جلب توجه مخاطبین از طریق محتوای ویدئویی بسیار آسان‌تر است. با این حال دقت کنید که محتوای ویدئویی تولیدی شما باید همسو با وجهه برند شما بوده و با کاربرانتان ارتباط موثری برقرار سازد.
 
تمرکز بیشتر روی محتوای تولیدی کاربران
برندهای بسیاری از محتوای تولیدی کاربران برای جلب مشارکت کاربران رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. به‌عنوان نمونه یک برند فعال در زمینه سبک زندگی را در نظر بگیرید که از کاربران خود می‌خواهد تا هنگام استفاده از محصولات این شرکت از خود عکس بگیرند و آن را با هشتگ منتخب برند به اشتراک بگذارند. با این روش نه‌تنها راهی عالی برای کسب محتوای رایگان، جدید و باکیفیت به‌دست آورده‌اید، بلکه استراتژی مفیدی برای جلب بیشتر مشارکت خواهید داشت.
 
استفاده بیشتر از استوری‌ها
استوری فیسبوک و اینستاگرام محبوبیت زیادی میان کاربران و برندها پیدا کرده است. کاربران بسیاری وجود دارند که زمان کافی برای دیدن تمام پست‌های موجود در فید خود را ندارند، ولی چک کردن استوری تنها چند ثانیه از زمان آنها را خواهد گرفت. بعلاوه با استفاده از استوری‌ها می‌توانید کاربران را تشویق به دیدن محتوای خود حتی در پلتفرم‌های دیگر کنید.
 
همکاری برای تشویق مشتریان
برندهای بسیاری متوجه مزایای همکاری با افراد بانفوذ در اینستاگرام، فیسبوک و اسنپ‌چت برای تبلیغ محصولات به حجم بزرگی از مخاطبین شده‌اند. درواقع همکاری با این افراد روشی مقرون‌به‌صرفه (حتی گاهی کم‌هزینه‌تر از تولید محتوا) برای دسترسی به مشتریان جدید است. بدین منظور افراد بانفوذ موفق در صنعت خود را شناسایی کرده و تمرکز خود را روی همکاری با آنها قرار دهید.
 
جذابیت محتوای زنده برای کاربران
برندهای متعددی با استفاده از محتوای زنده کاربران خود را به هیجان می‌آورند. بازاریابان از این قابلیت بیشتر ‌به‌منظور معرفی محصولات جدید، چگونگی استفاده از آنها و نمایش مشتریان واقعی این محصولات استفاده می‌کنند. تجربه ثابت کرده است که پخش زنده محتوا به مخاطبین، روشی کم‌نظیر برای جلب علاقه و مشارکت آنها به محتوای تولیدی دیگر است.
 
گفتگوی خصوصی با کاربران
در حال حاضر نیز کسب‌وکارهای زیادی دست به استخدام بازاریابان خبره برای ارتباط با کاربران و مشتریان بالقوه می‌زنند. مدیران محتوای رسانه‌های اجتماعی دریافته‌اند که برای جلب توجه کاربران باید به تمامی نظرات و تعاملات آنها در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و توییتر پاسخ دهند. درنتیجه کاربران احساس می‌کنند که برای برند شما اهمیت دارند و برند شما نیز برای آنها اهمیت پیدا می‌کند.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.