پنج نکته کاربردی در تولید محتوا برای وبسایت

تاریخ انتشار : ۰۹ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
در حال ورود به سال 2018 هستیم و یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کنید، محتوای وبسایتی است. محتوای خوب مانند یک کارمند تمام وقت است که می‌تواند 24 ساعت روز و 7 روز هفته برند شما را تبلیغ کند و آن را به مشتریان آنلاین معرفی کند. پرسشی که به ذهن می‌رسد این است: آیا محتوای وبسایتی شما ارزش زمانی که برای آن صرف شده است را دارد؟
 
محتوای وبسایتی پنج وظیفه عمده دارد و درصورتی که در اجرای آنها کوتاهی کند حتما باید نسبت به تقویت، بازبینی و یا حتی تغییر کلی آن اقدام کنید. در ادامه به این وظایف اشاره خواهیم کرد:
 
در دسترس بودن
محتوای وبسایتی شما باید توانایی این را داشته باشد که در نتایج جستجوی موتورهای جستجو نمایش داده شود. اصطلاحا به این فرایند "سئوی محلی" گفته می‌شود. به‌عبارت بهتر باید محتوای وبسایتی شما باید معیارهای زیر را داشته باشد:
  • استفاده از عبارات کلیدی مناسب
  • داشتن یک وجه توصیفی غنی و متقاعد‌کننده
  • داشتن یک عنوان سئوی متقاعد‌کننده
  • دسترسی به اطلاعات نام، آدرس و شماره تماس شرکت در تمامی صفحات
ارزشمند بودن
وبسایت شرکت شما نباید (حداقل کاملا) درباره خود شما باشد. درواقع بخش عمده آن باید به مشتریان شما اشاره داشته باشد. نقاط ضعف مشتریان چیست؟ به‌دنبال راه‌حل برای چه مشکلاتی هستند؟ و شرکت شما چگونه می‌تواند به آنها کمک کند؟ محتوای وبسایتی شما باید به تک‌تک این پرسش‌ها پاسخ دهد. به‌عنوان نمونه:
  • یک صفحه با عنوان "درباره ما" ایجاد کنید و گزاره ارزشی خود را در آن توضیح دهید
  • در صفحات توضیح محصولات به مزایایی که محصولات و خدمات شما برای مشتریان دارند اشاره کنید
  • صفحاتی ویژه روش‌های استفاده از محصولات و ترفندهای بکارگیری آنها ایجاد کنید
اعتمادسازی
یکی دیگر از مهمترین وظایف محتوای وبسایتی ایجاد اعتماد در خوانندگان و به‌ویژه مشتریان بالقوه است. فراموش نکنید که وبسایت شما حکم سنگ قبر شهرت آنلاین شما را دارد و باید در مخاطبین احساس آرامش ایجاد کند. در این رابطه به المان‌های زیر توجه داشته باشید:
  • رهبری فکری (مانند وبلاگ) که ثابت می‌کند به آنچه می‌گویید، تسلط دارید
  • دمو و راهنمای محصولات
  • گواهی‌نامه‌ها
  • دیدگاه‌ها
  • گارانتی‌ها و خدمات پس از فروش
جمع‌آوری اطلاعات
یک وبسایت خوب علاوه بر آنکه اطلاعات لازم را به بینندگان ارائه می‌کند، اطلاعات فروش و اطلاعات مشتریان را برای کسب‌وکار جمع‌آوری می‌کند. معمولا این فرایند به‌کمک فرم‌هایی که بازدیدکنندگان در مقابل محتوای زیر پر می‌کنند به دست می‌آیند:
  • اشتراک رایگان ایمیلی
  • مقاله‌ها و کتاب‌های الکترونیکی رایگان
  • تخفیفات و کوپن‌های نامحدود زمانی
دعوت به خرید
وبسایت خوب می‌تواند نقش یک دلال اغواکننده را داشته باشد که مشتریان را ترغیب به خرید، تنظیم قرار ملاقات و درخواست ارتباط مستقیم با تیم فروش می‌کند. برخی از جنبه‌های مهم این موضوع از این قرار است:
  • یک CTA(فراخوان) قوی برای هر کدام از صفحات وبسایت ایجاد کنید.
  • اطلاعات تماس خود را به‌صورتی در هر صفحات قرار دهید که به‌راحتی قابل‌دیدن باشند.
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.