پنج روش جالب برای افزایش لایک در پست‌های اینستاگرام

تاریخ انتشار : ۰۹ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
در دنیای اینستاگرام، "لایک" حکم واحد پول را دارد و هرچه پست شما بیشتر لایک شود، رتبه بالاتری در فید کاربران خواهد داشت. الگوریتم اینستاگرام به این شکل است که بیشتر گرایش به نمایش پست‌های افرادی دارد که در گذشته با آنها تعامل داشته‌اید.
 
لایک بیشتر مزایای دیگری همچون جذب فالوئر و ترافیک بیشتر در پی خواهد داشت و درصورت داشتن یک برنامه مناسب، می‌توانند به جزء مهمی از استراتژی‌های کلی شما در اینستاگرام تبدیل شوند.
 
تصاویر مناسب به اشتراک بگذارید
تصاویر معمولا مهمترین بخش پست‌های اینستاگرام محسوب می‌شوند، بنابراین با آنها شروع می‌کنیم. زمانی که قصد تلفیق یک تصویر با یک پست را دارید، به این فکر کنید که مخاطبین شما به چه پست‌هایی علاقه بیشتری دارند. به پست‌های پیشین خود نگاه کنید و آنها را تحلیل نمایید.
 
درصورتی که در گذشته پست زیادی نداشته‌اید، می‌توانید به صفحات رقبای خود نگاهی بیندازید. ببینید که آنها از چه تصاویری برای پست‌های خود استفاده کرده‌اند و چه پست‌هایی عملکرد خوبی داشته است. زمانی که در مورد محتوای تصویری به قطعیت لازم رسیدید، می‌توانید دست به امتحان محتوای مشابه آنها بزنید.
 
به‌طور عمده دو نوع تصویر برای اشتراک وجود دارد: تصاویر خام و تصاویر ازپیش‌طراحی‌شده. اگر قصد اشتراک تصاویر معمولی را دارید، کافی است یک فیلتر مناسب به ان اضافه کنید تا آماده انتشار شود. تحقیقات نشان می‌دهند که فیلتر Mayfair بیشترین نرخ جلب مشارکت را دارد و استفاده نکردن از هیچ فیلتری، بهترین گزینه بعدی است. ولی اگر می‌خواهید تصاویر ازپیش‌تدین‌شده به اشتراک بگذارید، باید لایه‌های مختلفی مانند متن یا یک نقل‌قول یا هر چیز سرگرم‌کننده دیگری به آن اضافه کنید.
 
در کپشن خود از #هشتگ‌ها و CTA استفاده کنید
اگر به‌دنبال لایک هستید، باید آن را درخواست کنید. Social Bakers طی مطالعه‌ای دریافتند که وقتی در توییت‌ها از کاربران درخواست ریتوییت می‌کنید، احتمال ریتوییت شدن آن بیشتر می‌شود.
بر همین اساس اگر به‌دنبال لایک بیشتر در رسانه اینستاگرام هستید، باید از کاربران بخواهید. این کار به‌سادگی اضافه کردن یک متن مانند "لطفاً این پست را لایک کنید" انجام می‌شود. همچنین در این پژوهش عنوان شده است پست‌هایی که بیشتر از 11 هشتگ دارند، بیشترین نرخ لایک در اینستاگرام را دارند. با این حال سعی کنید شمار هشتگ‌ها بیشتر از 15 مورد نباشد.
 
زمان‌بندی کنید
پست‌هایی که در ساعات 10 بعد از ظهر تا 3 صبح به اشتراک گذاشته می‌شوند، بیشترین مقدار تعامل را دارند. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که با استفاده از ابزارهای موجود، پست‌های خود را برای اشتراک در این ساعات زمان‌بندی کنید.
 
پست‌های دیگران را لایک کنید
نیل پاتل به‌صورت اتفاقی تصاویر اشتراکی فالورهای خود را لایک کرد و به ازای هر 100 لایک 21.7 لایک و 6.1 کاربر جدید دریافت کرد. این استراتژی حتی زمانی که کاربران را فالو نمی‌کرد، جوابگو بود. بنابراین به‌صورت یک عادت روزانه نگاهی به پست‌های فید خود بیندازید و آنهایی را که دوس دارید لایک کنید.
 
مسابقات آنلاین به راه بیندازید
مسابقاتی به راه بیندازید که کاربران برای شرکت در قرعه‌کشی باید خیلی ساده پست‌های شما را لایک کنند. تنها کاری که باید بکنید این است که تصویری در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و از کاربران بخواهید که آن را لایک کنند. از آنجایی‌که فرایند شرکت در این رقابت بسیار ساده است، معمولا انبوه زیادی از افراد در آن شرکت می‌کنند.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.