چه برنامه‌ای برای بازاریابی در سال 2018 دارید؟

تاریخ انتشار : ۱۳ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
حال که به پایان سال 2017 رسیده‌ایم، زمان آن رسیده است که درباره سال 2018 فکر کنیم. در سال 2017 چه چیزهایی عملکرد خوبی داشتند؟ چه چیزهایی عملکرد خوبی نداشتند؟ چه استراتژی‌های جدیدی برای اجرا در سال 2018 در سرتان دارید؟ چگونه یک برنامه بازاریابی برای سال 2018 ایجاد کنیم؟
 
بازبینی 2017
پیش از آنکه به جلو نگاه کنید، نگاهی به پشت سر خود بیندازید. چه اهدافی در سال پیش داشتید؟ آیا به آنها دست پیدا کردید؟ از چه استراتژی‌هایی برای بازاریابی استفاده کردید؟ اگر برای سال 2018 هیچ برنامه‌ای ندارید، زمان آن رسیده است که کمی داده جمع‌آوری کنید:
  • یک حساب در Google Analytics برای ارزیابی ترافیک وبسایت ایجاد کنید
  • داده‌های حساب‌های رسانه اجتماعی خود را تحلیل کنید
  • نرخ کلیک و باز شدن خبرنامه‌های الکترونیکی را چک کنید
شناسایی اهداف جدید
حال که نگاهی کوتاه به گذشته داشتید، زمان پیشروی است. چه اهدافی برای آینده دارید؟ مطمئن شوید که در مشخص کردن اهداف خود هوشمندانه عمل می‌کنید. تا جای ممکن اهداف خود را با جزئیات کامل بیان کنید و از بیان جملات کلی مانند "می‌خواهم مشتریانم افزایش پیدا کنند" اجتناب کنید. به جای آن بگویید:
  • 50 طرفدار جدید در فیسبوک
  • 25 درصد ترافیک بیشتر سایت
  • 5 فروش ماهانه بیشتر
مرور استراتژی‌های مختلف
آیا به‌دنبال ایده‌های جدید برای سال 2018 هستید؟ درصورتی که در تعیین اهداف خود به‌درستی عمل کرده باشید، حال زمان اجرای آنهاست و احتمالا ایده‌های متعددی برای دستیابی به آنها داشته باشید. برای هر هدف مشخص، چند استراتژی برتری که در ذهن دارید را بنویسید. به‌عنوان نمونه اگر هدف شما افزایش ترافیک وبسایت است، می‌توانید به‌صورت منظم وبلاگ بنویسید. علاوه بر یادداشت کردن استراتژی‌ها، بخشی از زمان خود را صرف پژوهش روی ترندها و استراتژی‌های مورداستفاده خبرگان صنعت خود کنید.
 
نوشتن برنامه بازاریابی
پس از آنکه استراتژی‌های مختلف برای رسیدن به اهداف خود در سال 2018 را بررسی کردید، زمان تبدیل تفکرات به یک برنامه واقعی مدون است. پیشنهاد می‌کنیم که نام هر ماه از سال را روی یک برگه بنویسید و استراتژی‌هایی را که باید در آن ماه دنبال کنید در زیر آن لیست نمایید. در نهایت پس از نوشتن آن سعی کنید مدام آن را تکرار کنید تا ملکه ذهن شما شوند.
 
اجرا
این مرحله جزو مهمترین بخش‌های برنامه بازاریابی محسوب می‌شود. حتی اگر بهترین برنامه بازاریابی دنیا را داشته باشید، تا زمانی که متعهد به اجرای بندهای آن نباشید، کاری از پیش نخواهید برد. البته منکر این نیستیم که گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره پیش آمده و ما را از مسیر اصلی خارج می‌کند، ولی آنچه مهم است منحرف نشدن و بازگشت دوباره به مسیر می‌باشد. این مهم است که در پایان سال به اهدافی که داشتید رسیده‌اید یا خیر!
پیشنهاد می‌کنیم هر ماه یک ارزیابی از فعالیت‌های خود داشته باشید. به داده‌های خود نگاهی بیندازید و ببینید که کجای کار هستید. بدین منظور می‌توانید داده‌های Google Analytics، نرخ کلیک روی خبرنامه‌های الکترونیکی و داده‌های رسانه اجتماعی را ارزیابی کنید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.