چگونه در لینکدین همه‌گیر شویم؟

تاریخ انتشار : ۱۸ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
اگر یکی از اعضای جامعه مهندسین یا یک خوره ریاضیات و آمار هستید، یک نفس عمیق بکشید و با خیال راحت به دریای الگوریتم لینکدین برای نمایش پست‌های مناسب از میان میلیون‌ها پست بپرید.
ولی اگر یک بازاریاب ساده هستید یک توضیح ساده از آن به شما ارائه می‌کنیم. براساس گفته‌های لینکدین، هنگامی که یک پست بروزرسانی، یک مقاله، ویدئو یا انواع محتوای دیگر را در این رسانه به اشتراک می‌گذارید، سامانه فورا آن را تحلیل کرده و تصمیم می‌گیرد که آیا این پست را روی فید فالوئرهای شما نمایش دهد یا خیر.
 
با فرض اینکه با موفقیت از این آزمایش کوچک لینکدین عبور کنید، محتوای شما به بخشی از کاربران و فالورها (نه همه کاربران) در این پلتفرم نمایش داده می‌شود.
 
سرعت + مشارکت
همه چیز بستگی به این دارد که محتوای تولیدی شما با چه سرعتی قادر است توجه مخاطبین را به‌محض مشاهده پست در قالب لایک، نظر، اشتراک و غیره به خود جلب کند.
درواقع سرعت، کلید حیاتی برای افزایش بازدید محتوا از چند بازدید به چند هزار بازدید است.
 
چه محتوایی در لینکدین "همه‌گیر" می‌شوند؟
کارشناسانی که در رزومه کاری خود تجربه ماه‌ها مطالعه و پژوهش درباره لینکدین، تولید سرنخ فروش و استراتژی‌های فروش را دارند، همگی معتقدند که کاربران فعال لینکدین معمولا افراد حرفه‌ای هستند.
اجازه دهید بیشتر توضیح دهیم. در زندگی واقعی زمانی که شما با یک مشتری بالقوه ملاقات می‌کنید، او را دعوت به چای و قهوه می‌کنید، برای همدیگر جک تعریف می‌کنید، داستان زندگی خود را به او تعریف می‌کنید و یک ارتباط شخصی دوطرفه ایجاد می‌نمایید.
 
آیا بازاریابان لینکدین نیز چنین رفتاری دارند؟ چند بازاریاب در لینکدین می‌شناسید که دعوت‌نامه‌ای سفارشی با حاوی محتوای مخصوص شما برایتان فرستاده‌اند؟ منظورمان محتوایی است که منجر شود او را بشناسید، به او علاقه‌مند شوید و به او اعتماد کنید.
 
شخصی‌سازی برابر با همه‌گیر شدن است
لزوما برای فروش در لینکدین نیاز به یک استراتژی پیچیده ندارید. مشتری بالقوه را پیدا کنید، به او متصل شوید و با یکدیگر مشارکت نمایید. دقت داشته باشید که باید تمامی این مراحل را با صداقت و شفافیت تمام و به شکلی مانند یک انسان واقعی در زندگی واقعی انجام دهید.
 
زمانی که موفق به ایجاد یک ارتباط یک‌به‌یک با مشتری بالقوه خود شدید، در بستر لینکدین با او ملاقات کنید. درنهایت می‌توانید منتظر باشید تا این مشتری به یکی از خریداران شما تبدیل شود.
کافی است نگاهی به پست‌های سفارشی و پست‌های عادی کسب‌وکارهای مختلف بیندازید. با مقایسه آنها متوجه شکاف بزرگی که میان شمار بازدیدهای آنها وجود دارد خواهید شد.
 
صحبت‌های سیاسی و مذهبی در لینکدین ممنوع است
توصیه می‌کنیم که احساسات مذهبی خود را در این رسانه به اشتراک نگذارید. درعوض سعی کنید با معضلات روزمره مردم مانند بحث‌های روز، شکست‌های شغلی، درس‌هایی که از آنها گرفته‌اید، مشکلات اقتصادی و این‌چنین موضوعاتی توجه آنها را به خود جلب کنید. با صحبت درباره موضوعات این چنینی متوجه خواهید شد که افراد کمتری را از خود می‌رنجانید. با این حال شاید گاهی لازم باشد موضوع ساده دیگری مانند خاطره نخستین فروش، ورزش کردن یا بردن خانواده خود به تعطیلات موضوع جذاب پست بعدی شما باشد.
 
کاربران آنلاین لینکدین به‌دنبال چه چیزی هستند؟
مشتریان، به‌ویژه مشتریان فضای دیجیتالی بیشتر از هر زمان دیگری در جستجوی صداقت و شفافیت هستند. به یاد داشته باشید که هر کسی توانایی ایجاد ارتباط در بستر لینکدین را دارد، ولی واقعا چه تعداد از آنها توانسته‌اند ارتباط عمیقی با مشتریان بالقوه و جاری خود در این پلتفرم ایجاد کنند؟
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.