چگونه یک استراتژی هدفمند برای بازاریابی در سال 2018 داشته باشیم؟

تاریخ انتشار : ۲۳ دي ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
شاید شناخت استراتژی‌های مناسب برای دستیابی به اهداف برنامه بازاریابی چندان آسان نباشد. در ادامه به چند مورد از تاکتیک‌های متداول که برای بسیاری از کسب‌وکارهای متعدد عملکرد خوبی داشته‌اند اشاره می‌کنیم
:
تولید و توزیع
هدف: افزایش ترافیک وبسایت، پوشش رسانه‌ای، افزایش شهرت
مادامی که چیز باارزشی برای اشتراک دارید، انتشار مطبوعات می‌تواند به روش‌های مختلف به شما کمک کند. با انتشار این محتوا در رسانه‌های اجتماعی صدها لینک به وبسایت شما بازگشت داده می‌شود که نتیجه نهایی آن بهینه‌سازی موتور جستجوی سایت شما است. درصورتی که محتوای خود را به رسانه‌های مناسبی بفرستید و مطالب واقعا ارزشمندی برای اشتراک داشته باشید، ممکن است درباره شرکت شما بنویسند.
 
تبلیغات و برپایی مراسم
هدف: افزایش مشارکت کاربران، پوشش رسانه‌ای، افزایش ترافیک وبسایت، افزایش شهرت
برخلاف رشد سریع رسانه‌های اجتماعی، گویی میل مصرف‌کنندگان به ایجاد ارتباط بیشتر سیری نمی‌پذیرد. برگزاری یک رویداد شگفت‌انگیز می‌تواند روشی عالی برای تعامل رودررو با مشتریان و پوشش رسانه‌ای باشد. بدین منظور به‌دنبال راه‌هایی باشید که یک تجربه فراموش‌نشدنی به مشتریانتان پیشنهاد دهید.
 
تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی
هدف: افزایش حضور و مشارکت مصرف‌کنندگان، افزایش ترافیک وبسایت، افزایش شهرت، تثبیت جایگاه شما به‌عنوان یک خبره در صنعتتان
تبلیغات در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر یا لینکدین می‌تواند روشی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش دسترسی محتوای شما به مخاطبین رسانه‌های اجتماعی باشد. مانند تبلیغات سنتی که تبلیغات در کناره‌های وبسایت دیده می‌شود، پست‌های اسپانسرشده نیز در فید کاربران نمایش داده می‌شوند. مادامی که تبلیغات شما به‌درستی کاربران را هدف بگیرد، می‌توانید با انتشار پست‌های متقاعدکننده جلوی دید مشتریان بالقوه بیشتری بروید. درواقع الگوریتم فیسبوک به پست‌های تبلیغاتی وزن زیادی به رتبه‌بندی می‌دهد.
 
وبلاگ‌نویسی
هدف: افزایش ترافیک وبسایت، افزایش شهرت، افزایش اعتبار برند
اصلی‌ترین مزیت وبلاگ‌نویسی برای کسب‌وکار شما افزایش ترافیک وبسایت است. با انتشار پست‌های باکیفیت و مفید در زمان‌های منظم و مشابه در طول هفته، به موتورهای جستجو نشان می‌دهید که وبسایت شما دارای مطالب باکیفیت و مفید برای کاربران اینترنت است. همچنین وبلاگ می‌تواند شما را به‌عنوان یک خبره در صنعتتان معرفی نماید.
 
بازاریابی ایمیلی
هدف: افزایش ترافیک وبسایت، افزایش اعتبار، افزایش شهرت، حفظ ارتباطات موجود
بازاریابی ایمیلی از قدیم یکی از مولفه‌های مهم برنامه‌های بازاریابی موفق بوده و همچنان است. تحقیقات نشان می‌دهد که:
  • کاربران ایمیل تا سال 2020 به بیش از 3 میلیارد نفر خواهند رسید
  • سرویس ایمیل گوگل بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد
  • 86 درصد از مصرف‌کنندگان گرایش به دریافت حداقل یک ایمیل تبلیغاتی در هر ماه از طرف شرکت‌هایی دارند که با آنها همکاری می‌کنند.
اگر می‌خواهید که ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید و اعتبار بیشتری نزد مشتریان خود داشته باشید، انتشار ماهانه یک خبرنامه الکترونیکی می‌تواند یک استراتژی مفید باشد. همچنین با اشتراک ایمیلی که دارای مطالب و لینک‌های مفید است، می‌توانید همواره نام برندتان را به مشتریان خاطرنشان کنید.
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.