سه ویژگی ناب برای یک محتوای جذاب

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
چه معیاری باعث افزایش نرخ مشارکت محتوای تولیدی برندها می‌شود؟ اگر تولید محتوا مهمترین ابزار بازاریابان برای بالا بردن مشارکت مخاطبین خود نباشد، بی‌شک جزو چند ابزار برتر است. در ادامه به برخی از الگوهای خوب بازاریابی محتوا و دلیل سرآمد بودن آنها از نظر صاحب‌نظران بازاریابی محتوا اشاره خواهیم کرد. در این الگوها به برخی از معیارها و ویژگی‌های محتوای جذاب و کاربرپسند اشاره شده است.
 
ارزش قلب تپنده هر محتوایی است
گیلمارتین، مسئول حساب برند اوراکل یکی از پربیننده‌ترین پست‌های این شرکت را "ده اولویت برتر کارمندان ارشد اطلاعات در سال 2017" می‌داند. او دو موضوع مهم را دلیل عمده موفقیت این پست عنوان کرده است. یکی از آنها پیش‌بینی ترندهای سال پیش‌رو و دیگری ارائه لیستی است که در آن توصیه‌های ارزشمند برای ارتقای سطح کسب‌وکار ارائه شده است. گیلمارتین معتقد است که اگر کاربران خود را تحریک به کلیک روی محتوای این‌چنینی کنید، قطعا به خواندن آن ادامه خواهند داد، مگر آنکه در بخشی از کار خود اشتباه کرده باشید.
 
به دوردست‌ها نگاه کنید
بنا بر گفته آلیسون ریکرت، برند دل یکی از الگوهای برتر در بازاریابی محتوا است. او با اشاره به موفقیت یکی از پست‌های شرکت دل درباره بلاک‌چین و اینترنت اشیا، دلیل بخش عمده‌ای از موفقیت آن را در یک موضوع مهم تصور می‌کند. او ادعا می‌کند که بلاک‌چین یک موضوع جدید و یکی از ترندهای نوظهور است که هنوز افراد زیادی حتی مفهوم درستی از آن در ذهن خود ندارند. در محتوای تولیدی دل راجع‌به بلاک‌چین‌ها، یک عنوان واقعا پیچیده موشکافی شده است. این فرایند یک تصور بهتر از بلاک‌چین‌ها در ذهن خوانندگان ایجاد کرده و دل را به‌عنوان یک شرکت متخصص به آنها معرفی کرده است.
 
محتوای تخصصی و جامع تولید کنید
ساد محمد بازاریاب برجسته، تحلیل خود را از یک پست دیگر به این صورت ارائه کرده است. او با اشاره به یکی از پست‌های اشتراکی در حساب CenturyLink با عنوان "آیا سال 2017 سال دورپژشکی است؟" برتری آن را از سه نقطه‌نظر تحلیل کرده است. بنا به گفته او در این پست به مزایای دورپزشکی، چگونگی بکار بردن آن در زندگی روزمره و اهمیت آن برای دنیای امروزی اشاره شده است. محمد معتقد است که این سه مبحث تقریبا تمام اطلاعات موردنیاز یک خواننده نوعی برای مفهوم دورپزشکی را پوشش می‌دهد. درواقع انسجام و جامعیت از ویژگی‌های محتوای جذاب برای کاربران آنلاین هستند.
 
به عنوان یک نکته اضافی به خاطر داشته باشید که طولانی بودن محتوا همیشه یک نکته منفی نیست. برعکس برخی از محتوا موفقیت خود را مدیون طولانی بودنشان هستند. به‌عنوان نمونه پستی که در ابتدای مقاله (درباره حساب کاربری اوراکل) به آن اشاره کردیم بالغ بر 3500 واژه دارد. شاید این عدد برای شمار واژه‌های یک محتوا عجیب باشد، ولی اگر کیفیت محتوای شما پابه‌پای کمیت آن رشد کرده باشد، خوانندگان از مطالعه آن لذت خواهند برد. هرگز توانایی‌های خود را در جلب توجه کاربران دست‌کم نگیرید.

 

 

از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.