چهار راهکار مهم برای آنکه برندتان آوازه خود را از دست ندهد

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
دانسته یا ندانسته، شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکارتان حکم برندتان را دارید. حتی تک‌تک اشانتیون‌هایی که به مشتریان خود می‌دهید نشانگر کیفیت حضور شما در بستر آنلاین هستند. البته شایان به یادآوری است که صرفا داشتن یک برند برای موفقی کافی نیست، بلکه باید روی برندسازی خود سرمایه‌گذاری نمایید. در سال 2018 برای آنکه برندتان آوازه خود را از دست ندهد:
 
برای جامعه مخاطبین خود سخنرانی کنید
شاید صحبت کردن برای یک جمع برای بسیاری از افراد کار ساده‌ای نباشد، ولی برای جلب توجه مخاطبین هیچ راهی بهتر از صحبت کردن با آنها درباره یک موضوع داغ نیست. از جمعیت‌های کوچک‌تر شروع کنید تا به‌راحتی در بزرگترین گردهمایی‌ها نیز اعتمادبه‌نفس لازم را داشته باشید. اگر در یافتن گردهمایی‌ها مشکل دارید، می‌توانید به اتاق‌های بازرگانی محلی یا اتحادیه‌های مرتبط با صنعت خود مراجعه کنید. با این حال مطمئن شوید که به موضوع انتخابی خود برای سخنرانی علاقه دارید، در غیر این صورت صحبت‌های شما تاثیر لازم را روی مخاطبین نخواهد داشت. به یاد داشته باشید هویت شما زندانی شما نیست. به آن افتخار کنید و اجازه دهید تا در میان صحبت‌های شما بدرخشد.
 
شبکه خود را ایجاد کنید
در حال حاضر، همه افراد از اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار خود آگاه هستند. در دنیای امروزی که حجم مهیبی از اطلاعات روی هم آوار شده و به‌سرعت در حال تحول هستند، اهمیت تاثیرگذاری روی مخاطبین در سریع‌ترین زمان ممکن بسیار مهم است. بدین منظور باید یک شبکه متشکل از افرادی که قصد ملاقات با آنها را دارید ایجاد کنید. به‌عنوان نمونه می‌توانید در رخدادهایی که همسو با هویت و بیانیه ماموریت شرکت شما است شرکت نمایید. این رخداد می‌تواند در قالب یک مراسم خیریه یا گردهمایی کارآفرینان و صاحبان مشاغل باشد. به هر روی، یکی از اشتباهات رایج در اینگونه رخدادها عجول بودن و اصرار زیاد است. تنها نکاتی که باید به آنها اشاره کنید، مثبت، قابل‌اعتماد و مفید بودن برندتان است.
 
در ارتباط باشید
کلید ارتباط با مخاطبین مطلع بودن از آخرین اخبار صنعت و اشتراک این دانش با مشتریان و رابطین است. مقالات، نکات، و داستان‌های مرتبط با صنعت خود را با آنها به اشتراک بگذارید تا نام برند شما از ذهن مشتریانتان پاک نشده و یک ارتباط بادوام با آنها برقرار سازید. تا جای ممکن تخصص خود را به آنها نشان دهید. اگر مشکلی با این موضوع دارید، می‌توانید از تخصص آژانس‌های شخص ثالث استفاده نمایید. شبکه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های الکترونیکی دو روش عمده برای ارتباط با مشتریانتان است.
 
داوطلب شوید
کمک کردن به سایرین، روح ایجاد یک جامعه است. در همین راستا مسئولیت سازمانی اجتماعی شرکت‌ها یک از بهترین روش‌ها برای تقویت روحیه همکاری است و عموم مردم عاشق شرکت‌های کوچک و بزرگی هستند که به مسئولیت‌های سازمانی اجتماعی خود پایبند می‌باشند. در هر صنعتی که مشغول هستید، از یک غذاخوری گرفته تا یک سازمان فناوری اطلاعات، به محیط پیرامون خود اهمیت دهید. جزو نخستین گروهی باشید که به‌صورت داوطلبانه در فعالیت‌های خیریه و غیرانتفاعی شرکت می‌کنند. دفاع از فلسفه فعالیت‌های داوطلبانه، به‌معنای دفاع از جامعه است و کسب‌وکارهایی که انتظار حمایت مخاطبین خود را دارند، باید در خط مقدم این حرکت باشند.
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.