استراتژی مایکروسافت برای استفاده از توییتر چیست؟

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۶

مترجم: مرتضی قدیمی
 
به‌قطع نام مایکروسافت برای بیشتر افراد نیاز به معرفی ندارد، ولی درصورتی که اطلاعات کافی درباره آن ندارید باید بگوییم که این غول فناوری یک شرکت مشهور، خلاق، تاثیرگذار و به‌شدت موفق در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای است که در سال 1975 تاسیس شد. مایکروسافت بیشترین بخش از شهرت خود را مدیون نرم‌افزارهای رایانه‌ای است و اکنون در بیش از 60 کشور دنیا نمایندگی دارد.
به‌دلیل موفقیت‌های بسیار مایکروسافت، مدیران صنعت فناوری و نرم‌افزار از این شرکت انتظار دارند تا در شبکه‌های اجتماعی نیز حضور متفاوتی داشته باشد. همانطور که می‌توان حدس زد، شبکه‌های اجتماعی، ازجمله توییتر بخش قابل‌توجهی از استراتژی‌های مایکروسافت را تشکیل می‌دهند.
 
حساب‌های کاربری مایکروسافت در توییتر
مایکروسافت چندین حساب کاربری در رسانه توییتر دارد که هر کدام برای جلب توجه قشر ویژه‌ای از افراد ایجاد شده‌اند. برخی از مهمترین حساب‌های آنها شامل حساب اصلی شرکت (@Microsoft)، یک حساب برای خدمات به مشتریان، یک حساب ویژه محصولات امنیتی، یک حساب مختص فروشگاه، حسابی برای اخبار، حساب ویژه کنفرانس‌ها و رویدادها و چندین حساب دیگر است.
این شرکت تقریبا تمامی جنبه‌های مختلف صنعت فناوری و رایانه را که به آن مربوط می‌شود، در رسانه توییتر پوشش داده است. بنابراین مخاطبین در صورت نیاز به اطلاعات کافی است به حساب مناسب مراجعه و به‌دنبال پاسخ شفاف خود باشند. درواقع با استراتژی تفکیک حساب‌های کاربری، مشتریان در کمترین زمان ممکن و به ساده‌ترین صورت به راه‌حل دست پیدا می‌کنند.
 
حساب اصلی مایکروسافت در توییتر
حساب کاربری اصلی مایکروسافت در شبکه توییتر از سال 2009 شروع به کار کرده و از آن زمان تا کنون با تمام قدرت رو به پیشرفت بوده است. این حساب در حال حاضر بیش از 8/3 میلیون کاربر را در خود جای داده است و بخش عمده تمرکز آن روی محتوای خبرمحور، معرفی محصولات، پروژه‌ها و پوشش رخدادهای مختلفی مانند رونمایی از محصولات جدید است.
 
اغلب توییت‌های این حساب در زمان واقعی بوده و توجه زیادی روی ترندها، رویدادها و عناوین داغ و بروز دنیا دارند. درواقع تولید محتوا برای رویدادها و روزهای خاص سال یکی از عادت‌های این حساب کاربری است. در حساب اصلی مایکروسافت در توییتر، هیچ نشانی از وحشت نسبت به اشتراک محتوای ویدئویی نمی‌توان دید.
 
یکی دیگر از ویژگی‌های معمول این حساب کاربری، اشتراک پیش‌نمایش پادکست‌ها، رخدادها و ویدئوها در فید توییتر است. درواقع با این حرکت، کاربران احساس خاص بودن می‌کنند، چراکه پیش‌تر از سایر افراد موفق به دیدن محصولات جدید شده و زودتر از آنها از آخرین اخبار مطلع می‌شوند.
 
یک نکته جالب دیگر دررابطه‌با حساب توییتر مایکروسافت می‌توان عنوان کرد: بخش نه‌چندان کوچکی از محتوای این حساب مربوط به حساب‌های دیگر مایکروسافت، سایر شرکت‌های همکار و افرادی است که ارزش‌ها، علایق و اهداف مشترکی با مایکروسافت دارند. مایکروسافت با این تاکتیک سعی در دسترسی به طیف گسترده‌تری از مخاطبین دارد.
 
جمع‌بندی
به‌صورت کلی، مایکروسافت در شبکه توییتر منشی خلاقانه، بروز و الهام‌بخش دارد. محتوای آنها تنها روی فروش محصولات و خدمات تمرکز نداشته و شامل پست‌هایی با تمرکز بر پایداری، معضلات جهانی، الهام‌بخشی به افراد و تاثیر و تلفیق فناوری با زندگی افراد مختلف دنیا در سطوح مختلف است.
 
تصور ما بر این است که مایکروسافت خود را شرکتی پایبند به ارزش‌ها و اعتقادات برند و محصولاتش می‌داند. کاملا آشکار است که آنها تصور ویژه‌ای از جایگاه خود در آینده دارند و محتوایی که در بستر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، چشم‌اندازی از همین تصور است. آنطور که پیداست، مایکروسافت از عمق وجود به ایجاد تغییرات مثبت روی دنیا باور دارد.
 
 
از دست ندهید:
 

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام

برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟

حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی

اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟

خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی

چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟

چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟

داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه

استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

 

 





اخبار
  روابط عمومی تجاری
  شبکه‌های اجتماعی
  بازاریابی
اخبار
  برندینگ
  نیرو
  کتاب
  گوناگون
ایران و عراق
  استان های مرزی
  بازارچه های مرزی
  قوانین گمرکی
  تاریخجه روابط
دسترسی‌ها
  درباره ما
  ارتباط با ما
  تبلیغات
  آر اس اس
  نسخه موبایل
حامیان طلایی
کلیه حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت آذرنگارشرق می باشد و هرگونه بهره برداری - محتوایی یا بصری - پیگرد قانونی دارد.